Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 21 augusti 2011

Konstiga drömmar

Sov alldeles för länge idag! hmm kom hem från tv-spelandet vid 4 i natt ungefär (då hade jag även hunnit sova ett par timmar där). Sen somnade man gott i sängen efter ett par avsnitt scrubs. Sen ringde min mobil vid halv tio och tyckte att jag skulle stiga upp och åka till träningen. Men jag tyckte tydligen annorlunda och slog av mobilen, somnade om och vaknade av att min katt Zelda kom och väckte mig vid 12.20 ungefär, då var det verkligen dags att stiga upp. Sen åt jag lite "frukost" och sen råkade jag fastna vid en film på tv och sen vips skulle vi plötsligt till min kära bror och äta middag. Köttfärslimpa! Mums ^^. och sen var det ju dags för styrelsemöte så då var det bara att skutta upp på cykeln och trampa järnet till stan, Så lite träning blev det idag.  Cirka 1,5 mils cykling, helt ok. Så ett par timmars möte blev det, och planering inför nya höstterminen som drar igång i morgon, sjukt spännande!!! Så på lördag innebär detta nya Karatelightare! Jippi :D
Imorgon ska jag träna klockan 20 i alla fall. Nu drar höstterminen igång, inget jobb som gör att jag inte kan träna, så imorgon kör vi. Dags att riktigt börja hårdträna inför tävlingarna som kommer i höst... det värsta är att jag redan börjar bli nervös hahah usch ja mina nerver är ju inte de bästa. Men vi får väll se hur det går.

De senaste nätterna har jag drömt helt galna grejer! Helt osammanhängande och orealistiska ibland. Och ibland känns de verkliga men knasiga grejer händer med mig och mina vänner. Oftast samma personer som återkommer i drömmarna med.... hmmm skumt. Men tänk va häftigt det hade varit om du hade kunnat styra över dina drömmar, eller någon annans kanske?

Inception (2010)
Dom Cobb jobbar med människors drömmar, inte sådant vi önskar eller vi vill uppnå, nej utan såna drömmar man har om natten när man sover. Han kan ta sig in i folks huvud när de sover och ändra inuti drömmen, få en person att avslöja sina hemligheter undermedvetet. Han får många olika spionuppdrag och är ökänd för det han kan, hans rykte har gjort att han inte kan leva ett vanligt liv. En dag får han ett erbjudande om ett jobb som ses som omöjligt, att plantera en idé i någon annans huvud. Det sägs vara omöjligt, men om han lyckas har han blivit lovad ett normalt liv, han ska inte längre vara jagad eller behöva vara på flykt, han ska få komma hem till sina barn och leva ett normalt liv. Men kan man lyckas med det omöjliga?


Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++
Miljö: 
++++ 



En otroligt annorlunda film som man måste se minst två gånger för att förstå. De rör sig i så många olika dimensioner och när man ser den första gången blir man så förvirrad att man inte ens vet om det är verkligt eller i en dröm, första gången jag såg filmen tyckte jag bara att den var konstig. Men när jag såg den andra gången insåg jag hur smart filmen var och riktigt spännande. Den hade en djupare tanke som man från början inte förstod. Men tanken att kunna styra någon annans drömmar är väldigt spännande och denna filmen är så klurig att förstå och gör så att i alla fall jag bara blir nyfiken, så när man väll förstod den, var den strålande bra tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar