Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 8 augusti 2011

En för alla, alla för en

Nu har precis min bror åkt hem efter en hel familjedag, vi var och hämtade hem min kära syster från 12 dagar på säljö, man måste faktiskt erkänna att man har saknat henne en del. Vi har haft en mysdag med alla fem kära familjemedlemmar, vi fick passa på nu eftersom pappa åker till Norge imorgon igen. Så vi firade att Sanne kom hem och sörjde att pappa åker imorgon med mumsig middag. Pappa gjorde sin specialoxfilé med gorgonzola, och mamma gjorde sin goda potatisgratäng. Till efterrätt skulle jag ha gjort tobleronekladdkaka men det behövdes ju knappast när grannen kommer in med en hel tårta som blev
över från igår. Den slog min kladdkaka med hästlängder vill jag lova fyyy va god den är och mer finns kvar så det kan nog bli att hugga en bit till innan man ska sova. Imorgon är det dags för en ny arbetsvecka så jag början veckan starkt med att ta och jobba dagen imorgon.... vilket innebär att man måste upp vid sex och jag som är sååå morgonpigg hahahh jaja det ska nog gå bra, men det blir nog att attackera sängen snart.

Dagens film tillägnas min söta syster ;), (den lilla blonda saken på fotot är min syster och motsatsen till vänster är jag)

De tre musketörerna (med kalle, långben & musse)

Kalle, Långben & Musse drömmer alla tre om att en dag få bli musketörer, de jobbar som vaktmästare åt musketörerna och deras chef Svarte Petter säger att de aldrig har en chans att bli musketörer. Men en dag ångrar Svarte Petter sig och säger att de ska få bli musketörer... ja de ska till och med få bli drottningens livvakter. Men Svarte Petter har en ond plan, att få drottningen ur vägen och det blir ju mycket lättare om man har tre stycken klumpiga livvakter hos henne....

Film: ++
Handling: +++
Skådespelare: ++
Miljö: ++ 



Sanne och jag har nog sett denna filmen säkert 15 gånger... en natt såg vi den nog fyra gånger i rad (det var nog mest mitt fel för jag skrattar så mycket åt den+ att vi inte orkade byta film). Det är ju inte en av de bästa tecknade filmerna men den är himla charmig och de har skrivit massa roliga texter till massa klassiska låtar av tex. beethoven osv.... mycket roligt. Särskilt Långbens och Klara Bellas låt. Fan va jag skrattar!!


God kväll på er allesammans vi ses imorgon så får ni se vad det blir för film..... jag har redan en del i kikaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar