Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 28 augusti 2011

Imorgon smäller det!

Började dagen med att träna ett par timmar och fixa och trixa lite i dojon. Sen kom man hem och fick sjukligt god middag! Oxfilé med gorgonzola och pepparsås med klyftpotatis. Sen var jag och mamma ute och gick cirka 8-9 kilometer (fast min runkeeper- app ville ha det till typ 13km eller 26km..).

Imorgon börjar skolan! Helt sjukt kul, men jag är galet nervös.. man blir ju inte direkt mindre nervös när man ska till en sal man inte vet var den ligger. Men man får väll hoppas att  man hittar dit. Men det ska bli spännande att få börja ny skola nu, med nya människor.

Det blir nog inte som i de amerikanska filmerna (eller jag hoppas att det inte blir som i dom filmerna) men jag kommer nog ha kul ändå...

Mean Girls (2004)
Cady Heron har bott i Afrika hela sitt liv, men nu ska hon flytta tillbaks till sitt hemland, USA. Hon ska börja high school och hennes första vänner blir Janis och Damien, de tillhör skolans outsiders. Hon träffar även plastic-gänget som består av de snygga, men ack så korkade populära tjejerna i skolan. Damien och Janis övertalar Cady att ta sig in i plastic-gänget för att kunna driva med dem när de får reda på deras hemligheter. Men när Cady börjar umgås mer och mer med Plastic-gänget börjar hon bli förändrad, hon blir precis som de andra i gänget, ytlig, elak, ja helt enkelt en bitch. Hennes vänner Damien och Janis tröttnar på Cadys beteende. Så vad är det som är viktigt i livet? Popularitet eller riktiga vänner? 

Film: ++
Handling: ++
Skådespelare: 
++
Miljö: 
++



En extremt typisk amerikansk film, men man kan slötitta på den men 
ingen höjdare. Men som sagt helt ok om man inte har något bättre för sig. Rätt så rolig ibland dock. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar