Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 14 augusti 2011

En vaken sömngångare

Idag var den sista helgdagen jag jobbade denna sommaren. Känns rätt skönt att nu veta att man kommer vara  ledig två helger innan skolan drar igång! När jag kom hem från jobbet gick jag och la mig på soffan och bestämde mig för att sova en stund. Sanne var hemma och var på övervåningen. När jag ligger och sover för jag ett sms av min lillasyster som undrar vart jag har tagit vägen, jag svarade att jag låg i soffan och sov. Sanne kommer ner och frågar om jag varit där hela tiden sen jag kom hem, jag svarar ja. Det visar sig att Sanne har letat efter mig och inte sett att jag har legat och sovit i soffan... hahah jag var väll kanske för kamouflerad i den svarta soffan. Vad vet jag? Sen tänkte jag att jag skulle vara lite snäll mot mamma så jag gick ut och klippte gräset. Sen hade Sanne lagat god middag som vi åt ihop, jag mamma och Sanne alltså. Sen åkte jag och mamma och handlade och där träffade man en glad Kristina man knappt har sett på hela sommaren!!! Hon konstaterade att jag var övertrött och att vi skulle ses någon dag innan hon flyttar... hon med. Usch jag känner att det är många människor man kommer sakna i höst nu <3


Veckans Outfit  
Denna veckan har det inte hänt så myclet mer än jobb, så det har ju mest varit myskläder denna veckan. Men ett klädesplagg jag gillar skarpt som jag köpte sist jag var i Kalmar har jag haft på mig en del. En tjocktröja utan armar med texten "Fight Club" på ryggen ^^.  Hur gosig som helst. Sen fick det bli ett par vanliga jeans till. Inga shorts idag faktiskt. Inte likt mig! heheh

Idag när jag vaknade trodde jag att jag skulle dö. Så trött som jag var i morse har jag inte varit på hela sommaren. Jag ville bara gå och gömma mig någonstans när klockan ringde... men ska man till jobbet så ska man. Ingen "sailetsjukan" på mig inte. Så det var bara att tvinga sig till jobbet, man piggnar ju till när man väll får börja jobba men det kändes som om jag gick på någon slags autopilot. Jag kände mig som en sömngångare som var vaken.

Sleepwalker 
Ulrik Hansson vaknar en morgon och upptäcker till sin förfäran att hans familj är försvunnen. Det ser först ut som ett inbrott men han hittar spår som tyder på att han har gått i sömnen och att det verkar som det är han själv som är inblandad i sin familjs försvinnande.


Film: ++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: 
++


En väldigt speciell film, man måste gilla lite udda filmer om man ska tycka om denna. En svensk mysko film helt enkelt. Men min käre bror gillar den skarpt.

Imorgon är man ledig så då blir det slappar dag, med lite träning kanske? Vi höres imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar