Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 16 augusti 2011

Grattis till min kära mamma

Att jobba på sin mammas födelsedag var ju inte speciellt kul, men vi firade inte den "på riktigt" än utan vi ska fira mer sen, men mumsig smörgåstårta blev det ju iallafall!! :) Sista dagen på jobbet imorgon känns väldigt konstigt faktiskt, tänka att nästan 8 veckor kan gå så sjukt fort.

Efter som det är mammas speciella dag blir det en riktig mamma-film ikväll, roger gjorde en spike-pose så denna mamma film får det bli :)


(jag, sanne & mamma nyår 2010)

Notting Hill (1999)
Filmstjärnan Anna Scott träffar en dag en helt vanlig kille som jobbar i en bokhandel han heter William Thacker. Han bor tillsammans med sin galne rumskamrat Spike bakom en blå dörr i Notting Hill. William och Anna blir förälskade men Anna vågar inte ta steget att bli tillsammans med honom utan går tillbaka till sin kändispojkvän. Kommer hon våga bli tillsammans med en medelmåtta?

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: 
+++


En äkta amerikansk kärlekskomedi mer behöver inte sägas! Kan ses om och om igen, lika söt varje gång

Varsågod mamma på din födelsedag! :) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar