Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 5 augusti 2011

May Day, May Day, May Day!!!

Idag gick jag till jobbet klockan sju... men nu kommer det krångliga, hon jag går för är sjukskriven, men innan hon blev sjukskriven hann hon ta en semesterdag (idag) som en annan skulle ta, men den personen som skulle tagit den har också blivit sjukskriven och utan att tänka på att jag egentligen gick för den första som var sjukskriven så ringde de in en vikarie så då var vi en för mycket.... hänger ni med? 
Det gjorde jag inte heller så jag fick bestämma om jag ville vara kvar eller inte, så jag gick hem och sov ett par timmar till, kände att vara tre dagars ledig nu när jag jobbar helgen nästa vecka kunde vara rätt skönt. 


Jag och Simon gick på en promenad idag ihop, det kändes bra att få prata ut lite, det tror jag vi båda behövde. 


Jag, mamma och pappa har nu en musik-quiz och fixar håren (ja jag och mamma i allafall) mycket trevligt må jag säga!  


Imorgon ska jag åka till dojon (karatens träningslokal alltså) och hålla träning för mina underbart söta karatelight elever. Jag blir glad varje gång jag håller träning med dom. Jag menar 4-6 åringar som tränar karate, med sina små dräkter, kan man bli lyckligare än av att se det? Ja det är frågan 


Nu till dagens film: När jag och min käre bror var yngre hade vi jämnt filmkvällar, en av filmerna som rullade 90% av gångerna när vi hade det var sex dagar och sju nätter. Eftersom jag passande nog har haft min blogg i sex dagar och inatt blir det sjunde natten så då tyckte jag att den passade alldeles utmärkt! 

Sex dagar och sju nätter 
En pilot tackar ja till ett jobb som innebär att han måste köra en tjej från New York till Tahiti, ett beslut som han skarpt ångrar när han märker vilken diva hon är. När de ger sig av så blåser de sedan upp till storm så de tvingas nödlanda på en öde ö, nu måste de stå ut med varandra till de lyckas få hjälp..... 


En amerikansk kärlekskomedi där man får skratta mycket. Harrison Ford och Anne Heche i ett galet  äventyr. 


Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++



Jimmy och jag skrattar som dårar varje gång de är på väg att landa planet i panik vid en öde ö och Quinn försöker kalla på hjälp och Robin har i panik vräkt i sig en hel burk med sina lugnande tabletter och tar plötsligt över radion och brister ut i en halvhjärtad  sång "May day, may day, may day" som ni kan se i detta klipp om ni spolar fram till ca. 3.05 ja herregud detta har jag och min käre bror skrattat åt si vi har gråtit ibland!!! Fast i för sig har vi två rätt sjuk humor 


Ha en fortsatt trevlig fredagskväll! det ska jag ha 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar