Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 20 augusti 2011

Tv-spel hela dagen lång! ^^

Man känner att sina vanliga sommarlovsrutiner är tillbaks nu! Sov till tolv tiden idag, sen kom Jacob och ringde på och tyckte det var dags att stiga upp, vilket jag kan hålla med om. Så sen blev det wii ihop med Jacob vi spelade lego- Harry Potter haha så roligt. Sen bestämde vi oss för att det var dags för lite mat, så vi beställde pizza. Mums på det! Sen har vi kollat på Bernard & Bianca i Australien och spelat en massa skjutspel! Lite chips och läsk blev det med. Så nu känner man att ögonen börjar bli fyrkantiga och magen blir rund! Så imorgon får det bli en träningsrunda tror jag minsann! Nu är man ensam hemma, Sanne är på Aspö, mamma på middag och Jacob gick nyss. Så nu får man försöka hitta på något skojigt på egen hand.

Eftersom det blev en massa skjutspel idag tycker jag det passar bra med en krigsfilm!

Platoon(1986) 
Chris Taylor går på collage, men en dag bestämmer han sig för att hoppa av och åka till Vietnam och göra en insats som hans far och farfar gjorde innan honom. Väll i Vietnam ångrar han vad han har gjort och måste nu kämpa vardag för att överleva i Vietnams djungel tillsammans med sin Pluton. 


Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: 
+++ 

Johnny Depp:++ 



En äkta filmklassiker som man aldrig tröttnar på. Eftersom jag gillar i princip alla sorters filmer så gillar jag även krigsfilmer. Detta är en av mina favoriter ur just den genren. Ur min "Johnny Depp synvinkel" kan jag tyvärr inte sätta högre betyg än så eftersom han är med så pass lite. Jag har ett extremt fint samlarobjekt från denna filmen en cirka 30cm hög figur av Johhny Depp. Gjordes på 80-talet endast 10 000 exemplar och sån har jag!!! Nöjd?! Ja en aning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar