Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 13 augusti 2011

Hard work, work... och inte så snygga kläder

9711 steg har jag tagit på jobbet idag, en lång dag helt enkelt, men den gick rätt fort ändå. Mamma jobbade också kvällen, så vi bestämde oss för att åka in till sailet för att hämta Sanne och handla mat för de orkade vi inte laga nu direkt. Så det blev en snabbvisit i år i alla fall. Så när vi skulle gå därifrån sen så gick vi förbi Gladan och Falken och då gick jag förbi Louise!!!!!! Blev jätteglad så då blev det kramkalas. Hon var så fin i sin unifrom... man kände sig inte direkt snygg och fräsch i jämförelse med mjukisbyxor och en stor T-shirt. Jag kände ju inte direkt att jag passade in bland alla uppklädda människor i mina fina jobbarkläder. Jag kan tänka mig att jag känner mig nog ungefär som Andrea Sachs när hon börjar jobba på modemagasinet Runway...

Djävulen bär prada
Andrea Sachs vill bli journalist, hon lyckas få ett jobb på modetidningen Runway, vilket hon inte direkt väntade sig, men hon tackar ja. Hon upptäcker att hennes chef är en riktig djävul som kör med sina anställda, (speciellt Andrea som är hennes sekreterare). Andrea "Andy" känner också att hon inte direkt passar in på sitt jobb. Hon bryr sig inte om mode alls, vilket alla andra gör.... de jobbar ju trotts allt på en modetidning.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: 
+++


En trevlig film, bra film att mysa ner till, men ingen direkt favorit

Men nu orkar jag inte skriva mer ikväll tyvärr godnatt allesammans!! Så vi får se vad det blir för film imorgon. Ciao! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar