Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 12 augusti 2011

Kurragömma med en brevlåda?!

En välförtjänt sovmorgon tog jag idag! Snart är det jobbhelg, men jag tänkte att jag inte skulle vända till dygnet för mycket så jag sov till tio... ingen sovmorgon för att vara mig, men nu när man är så pass stor att man jobbar så får man ju skärpa till sig hehhe. Efter jag hade duschat och gjort mig fin hälsade jag på söta Stina paa jämjöö, Stina flyttar snart vilket är mycket sorgligt, shit vad man kommer sakna henne.... men mycket Göteborgande blir det med många besök på Liseberg så det är ju en positiv sak i alla fall. När jag skulle byta buss vid amiralen skulle jag återanvända min biljett (som jag har gjort massa gånger förr) så man slipper betala om, så skulle jag betala för en zon till (som jag också har gjort massa gånger förr) men då blev busschauffören sur för han visste inte hur han skulle trycka på biljettapparten då och blev sur på mig och frågade hur han skulle trycka, jag sa att det vet väll inte jag, jag har aldrig tryckt ut en biljett själv....... nåja jag kom till Jämjö tillslut och fick träffa min sötnos :) tack för det! 

Sen var det dags för träning.... men traditionen höll i sig att så fort jag är ledig får jag hålla passet, men det var ju trevligt det med, alltid roligt att få andra att svettas ^^ hehhe. 

När jag kom hem idag var vår brevlåda försvunnen?! Inte bara brevlådan utan även det man hänger upp den på.... man undrar ju vart den tog vägen, jag menar vem snor en gammal sliten träbrevlåda med våra efternamn i där det bor cirka 100 tvestjärtar  hmm ja man undrar ju... skumma människor finns det i världen, eller så är det bara vår brevlåda som fick lust att leka kurragömma kanske? 

Hide and Seek (2005) 
En lycklig familj med en mamma, pappa och en dotter blir plötsligt en dag inte så lycklig längre, mamman i familjen tar livet av sig. Pappan bestämmer sig för att flytta från stan för att komma sin dotter Emily närmre. Dottern går igen en mycket svår tid men får plötsligt en låtsasvän vid namn Charlie, till en början så tycker pappan att det är bra med en låtsasvän men när Charlie plötsligt börjar göra hemska saker börjar han undra vem Charlie egentligen är. Är det en låtsasvän eller finns han och i så fall vem är han? När han frågar säger dottern bara att hon inte kan tala om det..... Så vem är denna mystiska Charlie? 

Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++ 

En mycket spännande film som man faktiskt blir lite skrämd av, Dakota Fanning är med, lika duktig som alltid. Filmen rekomenderar jag verkligen... och jag säger bara det, man förväntar sig verkligen inte att den ska sluta så! En mycket ruggig film som börs se tillsammans med någon om man är lättskrämd :) enjoy! 

Dagens inlägg är tillägnad vår brevlåda! Du kommer alltid finnas hos oss ;) <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar