Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 23 augusti 2011

nära och kära

Blev väckt alldeles för tidigt idag av min lillasyster, men man somnade snabbt om, sen var man och vinkade av Roger och Karen som skulle åka till England nu i en vecka. Jag önskar dem en trevlig resa! Så vid tio hade jag vinkat av dom och sen gick jag till simhallen och simmade 60 längder (ja 1,5 km men det låter mer med 60 längder ;) ). Sen köpte jag sushi och åkte hem och åt det, sen var jag ute och joggade i 3km. Sen solade jag i två timmar!!! Solen! så underbart, där fick ni som sa att sommaren var över, så nu fick man tillbaks liiite färg i alla fall. Har ju lyckats jobba annars när det har varit soligt. Efter att jag hade solat så åt jag ett par smörgåsar och cyklade sen till dojon (ca 7km). Jag fick hålla de två första träningarna idag. Jag var sjukt nervös inför första passet eftersom jag aldrig har hållit i förstförsta nybörjarpasset, men det gick nog bara. Fick beröm av en del föräldrar så då blir man ju genast lycklig! Sen fick jag träna ett timme själv uff... tungt men bra pass, sen cyklade jag hem. Och när man kommer hem väntade pappa som kommit hem från Norge, honom har man saknat även om man vänjer sig är det tomt när han inte är här <3. Välkommen hem kära pappa!!

 Så idag har jag varit ett riktigt energiknippe och hunnit med en massa saker :)

Jag läste på ett event på facebook att det är en kille som hade försvunnit, så himla hemskt, vad skulle man gör i en sådan situation? Jag hoppas bara att han kommer hem helskinnad till sin familj snarast möjligt och jag lider verkligen med alla nära och kära till honom som går och oroar sig!! :( <3

Spårlöst Försvunnen 
Jeff och Diane är tillsammans är är väldigt kära, en dag när de är ute och kör så stannar de vid en bensinstation och Diane försvinner spårlöst. Jeff ger aldrig upp hoppet och fortsätter att leta efter Diane och undrar över vart hon tar vägen. Tre år går och Jeff har träffat en ny, men mysteriet om Diane står i vägen för hans nya förhållande. Men en dag får han ett brev från Barney som lovar att berätta vad som har hänt Diane. Men vågar Jeff ställa upp på kraven?

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: 
+++ 



En ruggig film där man verkligen lider med stackars Jeff som måste gå och undra i flera år om vad som hände den dagen på bensinstationen. Man hoppas verkligen inte att man hamnar i den sitsen. Men filmen är väldigt bra tycker jag, både spännande och sorglig. Den rekommenderar jag varmt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar