Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 15 augusti 2011

En händelserik dag för en ung tjej ^^

Sovmorgon är fantastiskt! Blev en sovmorgon till halv elva idag, sen ringde min farmor och väckte mig. Bra det så man inte sover bort hela dagen. Så blev det lite frukost och sen ut på en löparrunda. Kom hem och körde lite kataträning i trädgården och sen ner och köra styrketräning i källaren sammanlagt två timmars träning idag. Mycket nöjd, det behövdes efter denna lata sommaren. Sen när jag kom hem hade jag fått mejl om nollning på skolan. Blev genast lite nervös heheh. Sen blev det en massa åkande, först till brorsan en sväng och sen till elgiganten som INTE hade det jag ville ha.... och sen skulle vi till blomsterlandet men när vi kört en bra bit kom vi ju på att det låg vid elgiganten så då orkade vi inte vända utan fortsatte till stan och handlade mat på Royal Thai (nya peking har ju stängt på måndagar tyvärr) så då blev det 4 små rätter att ta med hem för min del! Mums. Sen in en snabbis på inter flora för att köpa födelsedagspresent till min mamma <3 (hon önskade sig växter så det fick det bli+ plus att jag bjöd på middagen idag). Sen kom vi hem och åt oss kalasmätta och spelade lite kort. Sen tog jag och mamma en promenad på en timme. Jag har gått 14004 steg i dag hitills, jag är mycket nöjd. Sen när vi kom hem från den så gjorde vi mumsig smörgåstårta och det är väll ungefär jag är nu. Ska hinna städa rummet lite och sen fixa lite med mina fotoalbum med tänkte jag innan jag lägger mig, sitta en stund id tvn med kanske. Jag har ju hela natten på mig! Börjar ju inte förens kvart i ett imorgon. Skönt det.
Så det har varit en mycket händelserik dag idag, men någon som förmodligen har en ännu mer hektisk dag är Alice!

Alice i underlandet (2010)
Alice är 19 år, det är dags att hitta den rätta tycker hennes mor, de åker till en stor fest, som Alice inte vet om är sin egen förlovningsfest. När hon får förfrågan flyr hon iväg efter en liten vit kanin i frack och med klocka och Alice trillar sen ner i ett hål och kommer till underlandet. En plats hon har varit på en gång tidigare i livet som barn men då trott att hon har drömt alltsammans. Underlandet liknar inget annat Alice tidigare har sett, med talande blommor, försvinnande katter och en massa andra saker som man bara trodde fanns i drömmarna. Nu måste Alice rädda underlandet från den onda röda drottningen som har tagit över tronen från sin syster, den vita drottningen, För att Alice ska lyckas måste hon våga riskera mycket, men vågar man det när man inte vet var man är eller ens vet om man är vaken?


Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: 
+++++

Johnny Depp +++++ 


En film av Tim Burton och med Johnny Depp kan ju helt enkelt inte bara gå fel!!! Inte det bästa de har gjort ihop men fortfarande kanonbra. Enligt mig är denna versionen hundra gånger bättre än den tecknade, som jag bara tyckte var otäck och konstig när jag var liten. Denna otecknade version har en mer förståelig handling mot vad den tecknade har där Alice bara är där men gör aldrig någonting... man förstår liksom inte vad den går ut på som man gör med denna. Johnny Depp är i sitt esse som den galne hatmakaren som bara ser helt galen ut, tillsammans med Tim Burtons regi, och med massa fantastiska miljöer blir denna film helt enkelt super! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar