Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 18 augusti 2011

Skrik och Ben & Jerry

Har varit med min kära bror och syster idag. Vi busade till det lite extra idag och gick till amiralen för att köpa Ben & Jerrys och en ny film till Jimmys "lilla" filmsamling, men den han skulle köpa fanns såklart inte där, men jag köpte Disneyklassiker nr. 50 idag, Trassel! :) Nu saknar jag bara fem stycken sen har jag alla 50. Sen gick vi till elgiganten, men dom hade den inte där heller, så vi dumpade glassen i Jimmys lägenhet och sen stack vi till hemmakväll och hallelujah där fanns den! Så tillbaka till Jimmy och se på film, äta croque monsieur och glass i massor! Man fick fina flaschbacks idag när vi kollade på filmen Jimmy köpte idag. En uppföljare till tre tidigare filmer vi såg mycket förut. 


"What's your favorite scary movie?!" 


SCRE4M 

Flera år har gått sen de senaste morden på Woodsboro, Cindy har släppt en bok och är på bokturné, hon återvänder till Woodsboro där hon får träffa både Drew och Gail som fortfarande bor kvar. Men när Cindy återvänder brakar allt lös igen, Cindys kusins kompisar blir brutalt knivmördade, nu är mördaren ute efter sin hämnd ännu en gång! Alla regler bryts, för moderna tider kräver moderna metoder. Det spelar längre ingen roll om du är oskuld eller följer andra regler för att överleva i en skräckfilm alla kan råka illa ut nu! Kommer mördaren att lyckas den här gången?

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: 
+++



Inte så bra som jag hade hoppats, men absolut en godkänd uppföljare. Slutet var oväntat men samtidigt väldigt väldigt väntat. Scream 4 är som en kopia av ettan samma liknande story, fast lite modernare touch. Mycket blodigare och värre mord i denna än de andra filmerna. Men som i alla Screm-filmer får man skratta lite när mördaren klantar sig eller när vissa av personerna säger roliga saker som "fuck Bruce Willis" extremt roligt i det sammanhanget (man måste se den för att förstå). Jag gillar att de har lyckats få med de 3 viktigaste karaktärerna (enligt mig) i denna filmen med samma skådisar, det är tack vare dom jag gillar Scream- uppföljarna. Gillar man inte Scream sen tidigare är det inte värt att se denna, men har man gillat de tidigare ska man klart ge denna en chans




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar