Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 10 augusti 2011

Locktångar och konstigt väder

Chilldag idag, varit med Sanne på stan och letat Disney-filmer, som jag inte hittade tyvärr, så det blir väll att beställa dom istället. Sen köpte jag en locktång till min (oftast) söta syster som jag har saknat så nu när hon har varit på Säljö och busat. Så hon fick nu "löning"present av mig nu.... från min lön.... som hon hade bestämt haha ja hon vet hur hon ska tigga till sig grejer den lilla donnan. Så jag fick till och med äran att hjälpa henne att locka håret, det blev faktiskt jättefint med den, synd att man har så kort hår. Men det ska det bli ändring på, denna gången ska jag inte klippa av håret när det börjar komma ner till axlarna utan nu ska jag faktiskt prova att ha lite längre hår.

Nu ska jag vara en typisk "svenne", jag ska prata om vädret haha! Idag måste jag säga att det har varit väldigt konstigt väder, fint och soligt, mulet, regnigt, ruggigt ja lite av varje faktiskt. Så mamma och jag bestämde att vi skulle kolla på en film i det just då regniga vädret. Så vi tyckte det passade bra med något spännande idag i mysvädret, och jag har ju alltid gillat katastrof-filmer ända sen jag var liten så då bidde det en katastrof-film så vi får hoppas att vi inte får sånt väder som det var på filmen.... hagel stora som handbollar, flodvågor, MASSOR av snö, och kylan upp till -101 grader... låter inte så trevligt. Vet ni vilken film jag pratar om?

Day after Tomorrow 
Klimatologen Jack Hall forskar i den globala uppvärmningen och säger att hans tester visar att det kommer bli en ny istid om vi inte slutar bränna olja, om sådär några hundra år. Men allt händer plötsligt i nutid, och istiden är påväg mycket tidigare än vad man trodde, konstiga saker börjar hända... det snöar i Delhi, det haglar enorma hagelkulor i tokyo, ingen förstår vad som händer. Snart bryter en storm ut och när stormens öga är över dig är det -101grader och man överlever inte om man är utomhus. Jack Hall försöker övertala vice presidenten att de måste evakuera alla söder ut, men han lyssnar inte. Jack bestämmer sig för att åka till översvämmade New York för att rädda sin son. Kommer planeten att gå under? Eller kan mänskligheten överleva denna naturkatastrof?

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++ 



Jag hoppas verkligen att det inte blir så här i framtiden! Nu blir det att krypa ner under en filt och kolla på en film till tillsammans med min fina syster och mamma <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar