Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 8 augusti 2011

Tänk om man kunde spola tillbaks tiden....

Började jobbet vid sju idag.... lite halvzombie idag som jag brukar när jag jobbar morgonen heheh. Men snacket om att det går lättare och lättare att stiga upp är ju bara skitsnack x). Sanne och jag åt ett par rostade smörgåsar ihop innan och satt och pratade om en massa skit. Mycket mysigt!
Resten av tiden har jag försökt att redigera våra familjefilmer så de kommer över på DVD snart, men jag liksom kör fast och blir inte riktigt nöjd, men jag har kollat igenom en massa klipp idag från när man var väldigt liten... typ fem-sex år. Vad man längtar tillbaks ibland till den tiden när man var lite och behövde inte bry sig om någonting i hela världen, föräldrarna bestämde vad man skulle göra och när, även om man inte alltid var nöjd blev det ju bra. Det viktigaste i livet var då istället vad man önskade sig i julklapp, vad man ville ha för tårta på sin födelsedag eller vad man skulle leka för lek med kompisen till skillnad mot hur det är nu när man måste fundera på skola, bostad, framtid, jobb, pengar och gud vet allt. Ja ibland skulle man allt vara liten igen <3

På bilden ovanför ser ni mig ett par dagar efter julen 1998, i bakgrunden kan man se några av mina fina julklappar, balnd annat ett fint barbiehus ja fick av min älskade gudfar och farbror Benne, tack för den fina presenten som har förgyllt många stunder. 


Tillbaka till framtiden (trilogi- 1985) science-fiction, komedi, äventyrsfilm 
(Är egentligen en enda lång film delad i tre delar, så därför valde jag att skriva om alla tre idag)

Tidsmaskiner... är det möjligt? Ja om man heter  Dr. Emmett Brown, han har lyckats uppfinna en tidsmaskin, han har byggt den av en bil, en DeLorean för att vara exakt, man ska göra det med stil som Dr. Emmett säger. Dr. Emmetts kompis heter Marty McFly han är sjutton år gammal och nyfiken på livet. Han är med den kvällen tidsmaskinen ska testas för första gången. Doc gör sitt första experiment med sin tidsmaskin och sätter sin hund Einstein i bilen och skickar honom en minut tillbaks i tiden. Testet lyckas men innan de hinner fortsätta testa den blir Doc skjuten av terrorister. I panik flyr Marty in i tidsmaskin- bilen och råkar förflyttas bakåt i tiden i 30 år.... hur ska han ta sig hem utan plutonium... det finns ju knappast lättillgängligt på femtio- talet. Martys enda chans är att övertyga den dåtida Doc att han kommer från framtiden i hans tidsmaskin han kommer bygga om 30 år. Ju mer de experimenterar med tidsresandet desto svårare knipa sätts de i... kommer de kunna få tillbaks allt till det normala igen eller har de förstört tidslinjen för gott?

Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++
Miljö: ++ +++



En riktig höjdarfilmserie alla borde se.... riktig 80-tals film men fortfarande galet bra... mer behövs inte sägas om dessa fantastiskt bra filmer!

Dagens film tillägnas Micke Karlsson efter att ha önskat denna film!!! :) tack för tipset, det var på tiden jag såg om dom igen! :) 

Så frågan jag lämnar er med denna kväll... vill vi verkligen ändra på sånt som hänt och vill vi verkligen kunna ändra vår framtid?! 


God kväll allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar