Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 31 augusti 2011

Krångel med tekniken

Hej, förlåt till alla er som läser min blogg! Jag har slarvat, hann inte skriva något inlägg igår, jag skaffade mig ny dator igår och när den var installerad och klar så var jag så trött att jag inte orkade skriva (typ 0200 igår) sååå jag tänkte att jag skulle skriva idag på förmiddagen, men det sket sig ju det med eftersom vi har haft strömavbrott och nu saknar internet i vårt hus! kul. Men nu lånar jag pappas bärbara internet så jag slipper ha dataabstinens hehe.

Så igår skaffade jag alltså en ny dator! trevligt värre, så nu har jag en kanondator för att fixa mina bilder, filmer, plugg och spel! Nice :D pappa och jag diskuterade dagens teknik igår och hur allt går jättefort framåt och vi diskuterade var tekniken skulle vara om hundra år. Jag tappade tråden när pappa började prata om nanorobotar, haha. Sen så jag en jättesnygg bärbar dator med lilla neon i tangentbordet. Allt detta snack om teknik ledde fram tankarna till en mycket bra film...

S1m0ne (2002)
Viktor Taransky lyckas inte längre med sina filmer, han är en regissör i filmbranschen men har blivit en föredetting. Han blir sparkad från filmbolaget av sin chef (som också är hans före detta fru). Det verkar som allt håller på att gå åt pipan men då plötsligt dyker ett datageni vid namn Hank Eleno upp och det verkar plötsligt som om Taranskys karriär börjar få fart igen...


Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: 
++++
Miljö: 
++++


En helt strålande fantastisk film! Inte bara för namnet utan hela filmen. Handlingen om teknikens under, ja den är himla svår att förklara, jag säger bara. SE DEN! så förstår ni. Mycket gripande vacker otrolig film I love it <3

En liten parentes är att på svenska utgåvan står det att det är en komedi vilket det verkligen INTE är, utan som det står på den engelska utgåvan så är det en sci fi drama film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar