Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 12 augusti 2011

Båtar, fest, öl... och jobb

Hejhejhej hemma från jobbet. Jobbat 8 timmar idag, imorgon 14 timmar och snart har jag inga dagar kvar på sommarjobbet. Jag fick en fin avskedspresent idag från jobbet, en fin burk med ett glatt ansikte på och en jojjo :D hahah underbart. Jag ville alltid lära mig massa coola tricks med en jojjo när jag var liten. Så man kanske ska ta sig tid att lära sig några tricks? Ja vem vet :)

Nu är det sailet... hinner ju tyvärr inte in någonting i år eftersom man har jobbhelg. Så dessvärre missade jag en återförening med klassen också eftersom vår gymnasieklass skulle spela samba på sailet, himla synd att missa det, hade ju varit ultimat att hinna träffa alla innan en del av dom flyttar. Man kände sig lite som en svikare mot sjörvärnskåren också eftersom man inte hinner med sailet, så då missar man ju säkert en del av dom kära vännerna med vilket är mycket tråkigt. Men vad har sailet blivit egentligen, förr när man gick dit var det i alla fall för att se båtarna och skeppen, men nu tror jag mest det är öl- tälten man är där för och en del musik såklart och det är ju i för sig trevligt. Så från att ha varit en båtfestival vart tredje år har det blivit en enorm fest för Karlskrona, men vänta nu vad klagar jag om, det är väll trevligt det med? ... Eller?! Hahah ja vissa tycker det är trams och vilka tycker det är kul. Jag säger tyck vad ni vill så länge ni inte åker in dit för att tjura! ;)

Ja när det är dags för sailet tänker jag mycket på sjövärnskåren och de fina somrarna  på kungsholmen, så ikväll tänkte jag ta en film som nog inte så många har hört talas om ja faktiskt en riktig B-film... om man inte har varit en del på sjön och förstår en del av humorn i det hela. Den fick vi i PK se förra sommaren.

SS Martha (1967)
SS Martha är ett gammalt lastfartyg... Ja ett fartyg som nästan har glömts bort av företaget som äger henne, eftersom skeppet är halvt bortglömt så åker de mest mellan olika hamnar och lever sitt eget liv. De har en telegrafist som är ordblind, deras mäss är det enda som är fint och välpolerat på hela skeppet, resten är skitigt och smutsigt, det festar gärna.... låter helt enkelt som en härlig vardag för sjömän. Tills en dag när direktören vill åka med sitt gamla skepp på en av sina turer för då blir det dags att röja upp på fartyget.....

Film: ++
Handling: ++
Skådespelare: ++
Miljö: ++ 



En riktig B-film egentligen som sagt, men är man med rätt sällskap så skrattar man som tusan!!!


Så dagens film är tillägnad min kära vänner på SVK! Min kära sommarfamilj <3 ni finns alltid i mitt hjärta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar