Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 31 augusti 2011

pigg piggilinare som summerar månaden!

Är ni liksom jag sjukt pigga? Usch det värsta är att man vet att man ska upp tidigt imorgon men man vet ändå att man inte kommer somna innan 0200... hmm. Nåja detta är månadens sista inlägg. Har hänt massor denna månaden båda tråkiga, sorgliga, bra, roliga och fina ögonblick.... så nu måste man ju summera sin månad med en bra film. Mitt sista filmtips för månaden. Så ska man ta något glatt, något sorgligt? Hmm nä vi tar bara helt enkelt något väldigt knasigt! Och eftersom jag har börjat plugga till sjuksköterska denna vecka tycker jag att denna passar utmärkt för att summera min händelserika månad.

Nurse Betty (2000)
Betty jobbar som servitris på ett litet matställe. Varje dag sänds hennes favorit dokusåpa som hon följer slaviskt. Det handlar om sjukhuset Loma Vista där den snygga läkaren dr Ravell jobbar. Även om Betty är en underbar människa alla tycker om, är hon olyckligt gift med en bilförsäljare som har till vana att bland annat glömma hennes födelsedag. Efter en väldigt traumatisk upplevelse hamnar Betty i chock och bestämmer sig för att åka till sjukhuset Loma Vista.


Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: 
++++
Miljö: 
++



Underhållande, galen, knäpp film, ja så som det brukar vara med Renée Zellweger. Morgon Freeman är också med! Och hur fantastisk är inte han på  en skala? Lite hysterisk film men fortfarande bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar